مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 07:102021-11-15اقتصادي

کشت  360هکتار چغندر قند پاییزه در داراب 


معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: با توجه به قراردادهای منعقد شده بین کشاورزان دارابی و شرکت قند فسا، 360 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت محصول استراتژیک چغندرقند رفته است.

- محمدمهدی خرسندنیا، در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان اینکه کشت قراردادی چغندرقند پاییزه از 15 مهرماه شروع شده و 20 آبان ماه به پایان رسیده است، گفت: برپایه قرارداد منعقد شده خریدار متعهد به خرید تضمینی محصول تولیدی است.

خرسندنیا ضمن اشاره به افزایش قیمت نهاده های کشاورزی و هزینه های بالای کشت چغندر قند، افزود: این کارخانه متعهد شده است که نهاده های کشاورزی و هزینه کاشت، داشت و برداشت را در طول دوره رشد و نمو محصول به صورت مساعده به کشاورزان پرداخت کرده و بعد از برداشت، مبالغ پرداختی را از کشاورز مسترد کند.

این مقام مسئول گفت: چغندر قند پاییزه در مقایسه با کشت بهاره میزان آب کمتری مصرف کرده و می تواند گزینه مناسب تری برای بهره گیری از بارندگی های پاییزه و زمستانه و مقابله با بحران کم آبی باشد.

رعایت تناوب زراعی، مبارزه با علف های هرز مقاوم در مزارع گندم، حاصلخیزی و اصلاح بافت خاک از دیگر مزایای کشت پاییزه چغندرقند است که خرسندنیا از آنها یاد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت  360هکتار چغندر قند پاییزه در داراب 

کشت  360هکتار چغندر قند پاییزه در داراب